onsdag 16 november 2011


Sen i september skriver jag krönikor en gång i månaden här
Som ni kanske anar har det ju varit en fullkomlig läsarstorm och mailen har haglat in.
Nej, det var en halvsanning
Jag har fått tre mail som alla varit från kvinnor med dubbelnamn (Inga-Lill, Maj Britt och Anna-Stina). 
Så vad var det nu som hade gjort att de tagit sig tid att skriva till mig? Hade de kanske egna funderingar kring min djupgående analys av Magritte/Foucault, eller var det kanske för att dela med sig av egna starka konstupplevelser? nej och åter nej. alla tre ville veta var jag har köpt tröjan jag har på mig på bylinebilden.

Ladies, låt mig stilla er nyfikenhet. Pappa köpte den till mamma i Venedig på 80-talet varpå mamma omgående la tröjan längst ner i sin garderoben där jag återfann den 25 år senare. Mer precisa uppgifter om tröjans ursprung än så finns tyvärr inte bevarade. 
Men stort tack för visat intresse och tveka inte att höra av er om det är något mer ni undrar över.

Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar